onsdag 4 november 2015

November

Hej November! Vilken otroligt fin start med oktobers färger som hänger sig kvar på sina ställen om än det glesnar i bladverken och en naken enkelhet är på väg in i trädgården. Säger bara: oj, vilka lövmassor det blir när man har så många och stora träd som vi har. När eken en dag som på given signal släppte alla sina löv var effekten maffig. Det hela fick ligga kvar ett par dagar och jag prasslade runt och njöt. Sen kom den praktiska verkligheten ikapp och vi hade tid tillsammans att ta krafttag med att få undan lövmassorna. Det är ett måste här på hösten. Lika mycket är nämligen kvar som inte ramlat ner än. Nu är det lovligt att börja snegla mot advent och julens eller vinterns blommor. Har skaffat mina första hyacinter… och amaryllis… och vita julstjärnor. Frosseriet har börjat :-)

Ljuslyktorna på överst är egentligen vaser i riktigt kraftigt glas. Fungerar därför mycket bra även som ljuslykta.
Eftersom att de är gjorda i kraftigt glas och är rejäla och stadiga passar de mycket bra att ha Amaryllis i dessutom.
Finns i shopen. Även den gröna 'diamanten' längst ner.

°

Har laddat upp med diverse nyheter  i shopen så kika gärna in där.
Bland annat ljuvliga tvålar, doftljus och scrubb från Munkholm. 
Kommer att ha öppet två söndagar i november. Varmt välkommen då!


Öppet i shopen 15:e + 22:a november 
kl. 12 - 15


/Charlotte



6 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Och jag som tycker jag har mycket att kratta upp efter mina två plommon och två äppelträd:) Kan tänka mig vilka enorma lövmassor du måste ha. Härliga höstbilder, att dina rosor blommar fortfarande så långt norr ut.
Kram Maria

Krissu sa...

Lovely and warm. :)

Isas Trädgård sa...

Fantastiskt inspirerande bilder som vanligt Charlotte !!
Jättesnygga glasflaskor!
Ha det så gott !
Kram/Isa

Meta sa...

Vad glad och upprymd jag blir när jag besöker din sida. Du har alltid så mycket fint att visa och inspirera oss med.Det i fixa tidningen var också fint. det ligger lite och ruvar i mina tankar. Löv har jag också massor av på kolonin skogen runt om ger mig rejäla högar för naturligtvis ska de blåsa in till mig.Har tagit en vända med krattan men det blir nog en till innan vintern den tycks ju vänta på sig ännu. 8-10 grader och sol fast idag är det lite välkommet regn här är snuse torrt. Funderar fortfarande på tunnorna till Rododendronen. Få se hur våren artar sig
Ha nu en skön helg
Kram Meta

Donna Canella sa...

Så fina bilder på detaljer och vyer från din trädgård - ger inspiration både till att fixa och fotografera i helgen som kommer!

Bästa hälsningar Anna

Anonym sa...

I so enjoy your blog. I know we live far apart, but your garden philosophy is similar to mine. Thank you for the inspiration. ~~Dee